fredag 22 oktober 2010

En kul ide´.








Här ska ni få ett roligt tips som vi har gjort i vår slöjdjunta.
Det kan ni göra om ni är en slöjd, stick, pyssel grupp eller annan grupp.
Om ni t.ex. är sju deltagare så tar varje deltagare med tre saker( el 4 el 5...) ex. ( lite garn, tygbit, knappar, pärlor, gem, mossa, skinn, ull, tovat, plåt, godispapper, ståltråd,
m.m......m.m.....
Varje deltagare ska ta med 7 gånger 3 saker.
Sen tar ni sju påsar och varje deltagare lägger i 3 saker i varje påse.
I varje påse ska det även ligga en tygbit i ex. storlek 20 gånger 15 cm.
( Det ska vara botten tyget.)
Så till slut har varje påse 21 st. pysselsaker.
Och varje påses innehåll är samma.
Sen får varje deltagare ta hem påsen och knåpa ihop något,
men man får inte lägga till något eget eller ta bort en sak.
Jag kanske förklarade dåligt.
Fråga gärna om ni inte förstår.
I vår grupp blev det både troll och kanin tavlor, påskkäringar m.m
Jag gjorde en fri skapelse (se ovan)
Materialen var tyll, fårskinn, spetstyg, ett havrestrå, pärlor, ett litet påskägg i plast,
( som jag delade på och sydde in under spetsen) silkigt tyg, en tygblomma, tygband m.m..
Jag vet inte vad jag ska göra med min bit än men rätt vad det är
får man en ide´och får användning av den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar